Idag gäller det!

 
 
Idag kommer jag göra ett psykologtest som en del av en neuropsykiatrisk utredning. Det är bara några timmar kvar. Och dessutom för att göra situationen värre har jag beslutat mig för att sluta med Cymbalta som jag äter endast 30 mg av. Vet inte vad som gjorde att jag bestämde mig för det. Kanske för att jag är så trött hela tiden, kanske det beror på tabletten? Jag vet inte. Och jag vet att man inte ska ta dessa beslut själv utan i samråd med en läkare egentligen! I alla fall.. Nu har jag slutat ta den helt. Är på dag 2. Känner mig helt väck! Faktum är att jag fått symtom bara av att glömma ta en tablett ibland..

Jag googlade lite på biverkningar och utsättning av cymbalta, då jag tycker att 30 mg inte borde ha så stor inverkan? Jag har ätit 60 mg tidigare, men fick trappa ner då mitt blodtryck var för högt. 
I alla fall, det visar sig att flera upplever liknande symtom som jag. 

http://sistersfromhell.blogspot.se/2011/06/cymbalta.html
 
Speciellt: "Jag fryser och svettas om vartannat, min balans sviker mig när jag går, synen eller själva bilden hänger inte med när jag vrider huvudet, ljudet försvinner och det känns som vakuum. Det blixtrar och spränger i huvudet. Hela kroppen värker som skulle jag blivit överkörd av ett tåg. Armarna och bena är så tunga och jag är extremt trött och sover nästan hela tiden." 
 
Och precis som det står i inlägget från länken så finns ingen lägre dos är just 30 mg. Så att trappa ner 30 mg blir lite svårt om man inte ska dela kapslarna och portionera ut egna doser. Det går ju förstås, men det är omständigt.
 
Vad jag egentligen ville komma till var att, det kanske inte var bästa tiden att sluta med medicinen på när jag ska göra denna utredningen. Ahh well. Gjort är gjort!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: