Från förr


Sitter och kollar på gamla bilder på sminkningar jag gjort och är glad att man lär sig mer ju mer tiden går. Vissa sminkningar har bra idéer men inte de bästa utföranden. Man måste helt enkelt låta det ta tid att utvecklas och ha kul under tiden! Inom smink finns dessutom inga direkta linjer mellan"rätt och fel" det är mer vad som anses idealiskt för stunden. Men helt klart vill jag bli bättre på att få fina övergångar mellan olika ögonskuggor och det hade även varit kul att lära sig mer grafisk sminkning med avancerade detaljer, linjer och mer precision. Dålig ekonomi gör också att man får jobba under svårare omständigheter ibland. Just nu drömmer jag om riktigt bra sminkborstar som skulle förenkla "blending" processen. Även ögonskuggor av bra kvalité kostar asmycket... Så man får göra det bästa man kan av det lilla man har.
 
 


Kommentarer
Postat av: borntolose.blogg.se

Dom två nedersta är omnom!

Svar: Taack fina du :) <3
Becca Boo

2017-08-10 @ 16:49:17
URL: http://borntolose.blogg.se/
Postat av: madabouttea.se

Tycker de är fina ändå :) Färgglada och fina! Jag är så tråkig att jag sminkar mig typ aldrig med ögonskugga, haha.

Svar: Tack fina du! <3 Jag tycker det är kul med olika typer av sminkning, måste inte vara det mest färgstarka och udda. Att göra en sminkning man känner passar till sig själv och sin stil riktigt bra är också inspirerande :)
Becca Boo

2017-08-12 @ 09:00:58
URL: http://madabouttea.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: