Min fina enhörning

 

Tänk att hon har varit så liten! Idag tog jag mig tid att pyssla om min kära häst. Känns inte som jag hinner med henne alltid. Hon är helinackorderad så hon blir fortfarande omskött även när inte jag är där! 
Men man vill ju förstås fortfarande skämma bort och aktivera henne ändå.
Har beställt två flughuvor till henne då hennes mule är så känslig för solen.
Den förra krympte i tvätten.. Så den täcker inte mulen så bra längre. 
Sen är de andra svarta, då jag upplever att hon kisar mycket och verkar vara mycket mer ljuskänslig än 
"vanliga" hästar. Vit huva ser ju snyggare ut, då den smälter in mer på henne
men som sagt, svart blir lite som ett par solglasögon för henne ;D 
Som liksom dämpar solljuset lite för hennes ögon. 
Åtminstone håller denna huvan borta flugor runt ögon och öron tills hennes nya kommer 
i posten <3
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: